Personvernerklæring

Konkylie Data og ZippyGO ønsker å tilby sine kunder personvern etter beste evne.

Nedenfor finner du informasjon om hvordan Konkylie Data håndterer, benytter og beskytter informasjon om sine brukere.

Deling av data
  • Konkylie Data / ZippyGO deler ikke brukerdata med tredjepart.
  • Unntak:
  • Konkylie Data / ZippyGO kan dele postregistreringer med en arrangør eller partner dersom arrangementet er en konkurranse der det skal trekkes premie. En slik partner kan være Norges OrienteringsForbund.


  • GPS og stedstjenester
    Bruk av GPS er nødvendig for å få ZippyGO til å fungere som tilsiktet. ZippyGO bruker den mobile enheten sin plassering til å trigge (poppe) poster. En blå prikk vises på kartet der din mobile enhet oppfatter at den er.
  • ZippyGO gjør ikke opptak av dine bevegelser.
  • ZippyGO lagrer ikke din plassering, men når en post poppes, lagres en cookie (informasjonskapsel) som forteller hvilken post som er poppet. Det lagres aldri data på din mobile enhet om denne postens plassering. Informasjon om postenes plassering finnes kun lagret på serveren hos ZippyGO og deles aldri med andre parter.
  • Det er ikke mulig å spore når du oppsøkte en post.
  • Ved bruk av ZippyGO deler du aldri din plassering med andre, og det er ikke mulig for andre å bruke ZippyGO til å spore deg.


  • Personlige opplysninger - samtykkeerklæring - opprette brukerkonto
    Ved opprettelse av brukerkonto i ZippyGO avgir du samtykke til ZippyGO sin personvernerklæring og samtykker til at ZippyGO kan lagre visse opplysninger om deg.
  • Det er frivillig å samtykke i personvernerklæringen. Du kan fint spille med ZippyGO uten å ha en brukerkonto, men du kan ikke synkronisere mot ZippyGO sin server uten å ha en brukerkonto. For arrangementer der arrangøren tillater brukerne å gå flere runder, er det bare mulig å gå EN runde dersom du spiller uten å være logget inn med brukerkonto.
  • Det er gratis å opprette brukerkonto i ZippyGO.


  • Personopplysninger
    Opplysningene som lagres er navn, fødselsår og e-postadresse. I tillegg kan du velge å lagre ditt mobilnr.
  • Navn kan være deler av ditt navn, f.eks bare fornavn, eller ditt fulle navn, men du kan også velge å bruke et alias, altså et kallenavn.
    Navn som åpenbart kan virke støtende vil bli fjernet og evt. brukerkontoen sperret.
  • E-postadresse er nødvendig for å kunne gi deg mulighet til å gjenskape evt. tapt brukernavn og/eller passord. I tillegg avholder en del arrangører konkurranser via ZippyGO. Dersom du blir trukket ut som vinner, vil du bli kontaktet via e-post.
  • Fødselsår er nødvendig for at vi skal kunne skille på hvilke rettigheter du har. I tillegg avholder en del arrangører konkurranser der premiene kan variere avhengig av alder.
  • En person med alder lavere enn 16 år må ha en forelder/verge og/eller en person med myndighet til å registrere på vegne av seg. I slike tilfeller vil forelderens/vergens e-postadresse legges inn, samt at forelderen/vergen må bekrefte at vedkommende har myndighet til å registrere på vegne av personen som skal opprette konto.
  • Når du oppretter en brukerkonto vil du motta en e-post som bekrefter at du har opprettet kontoen og hvilke opplysninger du er registrert med.
  • Dine brukeropplysninger lagres så lenge du ønsker å delta i ZippyGOs aktiviteter. Dersom du har vært inaktiv (ikke innlogget) i 14 måneder, vil du motta en e-post med informasjon om dette, samt en oppfordring om å logge deg inn i løpet av påfølgende måned. Dersom du ikke logger deg inn og din brukerkonto forblir inaktiv, vil den automatisk slettes etter 15 måneder.


  • Oppheve samtykkeerklæring - slette brukerkonto Dersom du ikke lenger ønsker å være bruker av ZippyGO, kan du når som helst slette din brukerkonto og dermed oppheve din samtykkeerklæring.
  • For å slette din konto må du logge deg inn og gå inn på Min side. Der finnes en knapp med et rødt kryss, som vil starte sletteprosessen. Sletteprosessen går i to trinn, det første setter brukerkontoen inaktiv, mens det neste trinnet sletter brukerkontoen fullstendig.
  • Når din brukerkonto slettes, slettes samtidig alle oppføringer med ditt navn i systemet.
  • Det er ikke mulig å gjenskape en allerede slettet konto, dvs at du ikke kan angre etter å ha fullført andre trinn i sletteprosessen.


  • Cookies (informasjonskapsler)
  • Cookies brukes for å mellomlagre dine aktiviteter. Dette gjør at du kan bruke ZippyGO selv om det ikke er nettilgang (4G/5G/Wifi) etter at kartbildet er åpnet og det har stabilisert seg. Når du igjen kommer til et sted med nettilgang, kan du velge å synkronisere dine data.
  • Cookies som inneholder ditt navn og brukerID hos ZippyGO lagres kryptert på din mobile enhet.
  • Cookies med post- og kartopplysninger lagres ikke kryptert.
  • Det lagres ingen stedsinformasjon om hvor du har vært med ZippyGO.


  • Synkronisering av postdata
  • Synkronisering vil si å overføre informasjon til ZippyGO sin server om de postene du har oppsøkt, samt hva du evt har svart på quiz dersom postene du har besøkt har hatt quiz-spørsmål. Du sender aldri over personopplysninger, da dette ligger lagret i din brukerkonto. Din bruker-ID er kryptert så lenge den er lagret på din enhet, og denne sendes over i synkroniseringsprosessen sammen med postopplysningene. Postopplysningene er ikke kryptert.
  • Postopplysninger synkroniseres automatisk hver gang du åpner et kart. Dette gjøres for at du skal kunne logge deg inn fra en hvilken som helst enhet og fortsette spillet derfra.
  • Det er nødvendig med nettilgang for å kunne synkronisere.


  • Innsyn i mine data
  • Det er kun arrangøren (klubben) som har innsyn i dine data. Arrangøren kan ikke se din brukerkonto, bare hvilke poster du har synkronisert. For disse postene vil navnet ditt og e-postadressen din vises sammen med evt. quiz-svar eller kode.
  • Så lenge du er innlogget, vil evt. andre person er som bruker din mobile enhet og som åpner ZippyGO kunne se dine personopplysninger. Det er også mulig å spille i ditt navn. Vi anbefaler derfor at du logger deg ut fra ZippyGO dersom du deler din mobile enhet med andre.
  • Data om dine aktiviteter lagres i en måned etter at den aktuelle aktiviteten er avsluttet, da slettes de automatisk sammen med aktiviteten.


  • Datatjenester (4G/5G)
  • Datatjenester skiller på 4G/5G og WiFi (trådløst nettverk). 4G/5G er gjerne betalte abonnementer som følger med et mobilabonnement, mens WiFi vanligvis er gratis.
  • For å åpne listen over aktuelle arrangementer kreves nettilgang, enten som 4G/5G eller WiFi. Når arrangement er valgt og kartet åpnet, vil ZippyGO fungere selv om den mobile enheten tas utenfor et område med nettilgang. Det er også mulig å bruke ZippyGO etter at kartet er åpnet selv om enheten står i flymodus.
  • GPS-funksjonen påvirkes ikke av enhetens nettilgang. Dette betyr at du kan bruke ZippyGO selv om den mobile enheten ikke har SIM-kort så lenge kartet åpnes mens enheten har nettilgang (WiFi).
  • Når kartet åpnes, vent til alle postene har falt på plass før du beveger den mobile enheten til et område uten nettilgang.